Přemýšlíte nad tím, jak vlastně takové navrhování a tvorba interiérového designu probíhají a co se skrývá pod pokličkou? Přesně o to bych se s vámi dnes ráda podělila, abyste věděli, co můžete při spolupráci se mnou čekat. Přiblížím vám, jak celá spolupráce vypadá, jaké jsou její fáze a jak dlouho trvá. Věřím, že vás tento článek ujistí v tom, že se nemusíte bát do návrhu nového interiéru investovat.
Jak dlouho trvá návrh nového interiéru? Na začátek bych vám ráda řekla, že návrh je proces, který se nevytvoří za den ani za týden. Délka celé spolupráce se odvíjí především od jejího rozsahu. Pokud budeme vytvářet jednu místnost, bude to trvat výrazně kratší čas, než pokud budeme navrhovat celý byt či dům. Záleží i na dalších aspektech – například zda plánujete rozsáhlou úpravu nebo jen malou změnu. Abychom si vyjasnili vaše představy a domluvili se na tom, jak budeme postupovat, začínáme úvodní schůzkou. Pojďme si tedy říct, co vás během ní čeká, a jaké další fáze na ni navazují.
4 fáze přípravy nového interiéru
Fáze 1: Úvodní schůzka Na první schůzce jde o osobní kontakt a seznámení, které je velmi důležité. Neméně důležitá je pak otevřenost, která je základem pro naši spolupráci a přináší mi možnost nahlédnout do vašich potřeb a přání. Čím podrobněji probereme, jak má interiér vypadat, tím lépe můžu zpracovat váš návrh a pomoci s vaším vysněným bydlením. Někdy se stává, že vlastně nemáte jasno nebo ještě nevíte, co by se vám líbilo. To vůbec nevadí – mám připravené otázky, které vám pomohou ujasnit si své představy. Vše, co mi řeknete, bedlivě poslouchám a pečlivě zapisuji. Schůzka trvá 90 minut a za tu dobu probereme podrobně vše potřebné. Na základě informací, které od vás získám, pro vás zpracuji individuální cenovou nabídku a pošlu vám ji na e-mail. Úvodní schůzka je zpoplatněna, jelikož v tento moment ještě nevím, zda se rozhodnete mé služby využít.
Přijali jste nabídku? To je skvělá zpráva. Tak se se mnou pojdťe podívat na další fázi.
Fáze 2: Zaměření prostoru Pokud jsme od sebe kousek, přichází řada na zaměření prostoru až po úvodní schůzce. V případě, že je cesta k vám delší než 45 minut, snažím se zaměření spojit s úvodní schůzkou, abychom šetřili čas i finance. Při zaměření si postupně změřím celý prostor, který budeme navrhovat, abych si posléze mohla vypracovat konkrétní vizualizaci. Toto zaměření trvá zhruba 30–120 minut.
Fáze 3: Návrh Na základě vašich preferencí a dalších informací, které se od vás dozvím na úvodní schůzce, zpracovávám dvě varianty návrhu. Vypracování návrhů trvá zhruba 3–6 týdnů podle náročnosti.
Samotný proces navrhování se dělí do tří částí. V první části připravuji moodboard, dispozici prostoru (hledám ideální řešení toho, jak prostor využít), vzorkovnice (jaké budou použité barvy, materiály) a 3D vizualizace, abyste si vše dokázali dobře představit. Po této první fázi následuje prezentace u vás doma, při které se zaměříme na rozvržení jednotlivých prvků, projdeme varianty řešení a probereme výhody a nevýhody prostoru. Pokud je v návrhu něco, co byste chtěli upravit či předělat, je v průběhu prezentace dostatek prostoru pro vaše námitky a návrhy úprav.
Po představení úvodních návrhů vám nechám pár dní na rozmyšlenou, abyste měli čas vybrat si vhodnou variantu. Pokud se v návrhu něco upravuje, tak jej nejdříve upravím, konzultuji s vámi a teprve poté vybíráte finální variantu. V této části je primární, abyste si vybrali vhodné rozvržení prostoru, tedy dispozici. Na základě vybrané dispozice se totiž posouváme do druhé části navrhování. V druhé části vybíráme konkrétní produkty, sháním reálné vzorky a připravuji výkresovou dokumentaci pro řemeslníky (ta se připravuje především v případě, kdy děláme nábytek na míru nebo se v daném prostoru potkáváme s rozvody elektřiny či vody).
Pokud budete mít zájem, je součástí druhé části společná návštěva showroomů, kde vidíte produkty naživo – to se vyplatí především u obkladů, dlažby, podlahy, při výběru sedaček a dalších prvků. Jako výhodu vidím to, že vám přímo na místě ukážu konkrétní možnosti a nejste zahlceni celým showroomem. Pokud se vydáte do showroomu sami, můžete odcházet zmatení a s tím, že se vám stejně nepodařilo si vybrat. Proto je lepší se na tuto cestu vydat společně.
Po vypracování druhé části máme další společnou schůzku. Na té procházíme jednotlivé produkty, výkresovou dokumentaci a vzorky. Po této části bychom měli mít vybrané konkrétní produkty a měli mít jasno ve vzorkách.
Třetí část je o komplexní ceně a zajištění nabídek od jednotlivých dodavatelů. Na jejím konci vypracuji konečné desky, které zahrnují celý návrh pohromadě – včetně vybraných produktů a výkresové dokumentaci pro řemeslníky. Desky slouží jako manuál k realizaci.
Fáze 4: Realizace Pokud máte zájem, zajišťuji i samotnou realizaci. Před realizací tvořím ještě další konkrétní cenovou nabídku. Detailně si o této fázi však napíšeme zase příště.
Doufám, že vám tento článek přiblížil, jak může spolupráce na vašem novém interiéru vypadat.
Máte nějaké otázky nebo toužíte po vlastním návrhu? Napište mi na info@zdeestudio.cz a spolu to vyřešíme. Těším se na naši spolupráci!